Werken voor gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
Gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
Visie
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Samenwerking
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Je komt te werken bij het domein Openbaar Gebied binnen het team Infrastructuur, Gebouwen & Gronden (IGG). IGG is een doel- en resultaatgericht team dat beleid maakt, projecten uitvoert en het openbaar gebied en gebouwen van gemeente beheert en onderhoud.
Jouw rol
Eén van de taken van het team is het (ontwikkelen en aanpassen van het) beleid en het beheer van recreatieve voorzieningen. Een onderdeel daarvan is het verbeteren van de routestructuren (recreatieve wandelpaden, fietspaden en de bewegwijzering). Je draagt bij aan de kwaliteit en verdere ontwikkeling van de recreatieve routestructuren in het belang van onze inwoners en de vele toeristen en recreanten die onze gemeente bezoeken. Datzelfde geldt ook overige recreatieve voorzieningen (b.v. de recreatieve havens, pontjes en zwemvijvers).
Als adviseur Recreatieve voorzieningen
- Ontwikkel je (mede) het gemeentelijke beleid rondom recreatieve voorzieningen, voert het uit en evalueert het beleid. Je overlegt hierover met collega’s en externe partijen. Je eigen ideeën breng je in.
- Adviseer je aan management en bestuur over de ontwikkeling van de recreatieve routestructuren en stelt een uitvoeringsprogramma op.
- Voer je de regie over de uitvoering van werkzaamheden en het beheer.
- Stel je contracten op met externe partijen en beheer je deze contracten.
- Ben je contactpersoon voor de recreatieve voorzieningen.
- Voer je overige werkzaamheden uit op het gebied van recreatieve voorzieningen.
Competenties
- Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk
- Verbinder
- Omgevingsbewust
- Politiek sensitief
- Resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen het werkveld recreatieve voorzieningen;
Wensen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting toerisme/recreatie;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur binnen het werkveld recreatieve voorzieningen;
- Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van beleid op het gebied van recreatieve voorzieningen (benoem dit expliciet in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met het adviseren van management en bestuur binnen een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen en beheren van contracten met externe partijen op het gebied van recreatie/toerisme.