Opdracht omschrijving
Vanaf 1 januari 2025 begint Tytsjerksteradiel aan een nieuw hoofdstuk als zelfstandige gemeente. We zijn ‘prettig eigenwijs’ en doen dingen graag op onze eigen manier. Hier vind je ruimte voor initiatief, creativiteit en verantwoordelijkheid. Om samen vorm te geven aan onze nieuwe koers zoeken we enthousiaste mensen.
Voor het team Communicatie
Voor het team Communicatie van gemeente Tytsjerksteradiel zijn wij op zoek naar een ervaren communicatieadviseur voor 32 tot 36 uur per week tot het einde van het jaar. Ingangsdatum is in overleg, maar bij voorkeur zo snel mogelijk.
Team
Het communicatieteam bestaat uit een senior communicatieadviseur, twee communicatieadviseurs en een communicatiemedewerker. Het team ondersteunt de organisatie en bestuur met communicatie rondom beleid, projecten en activiteiten. Het is een team in opbouw die tijdelijk ruimte heeft in de formatie.
Zelfstandigen
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
Verantwoordelijkheden
Als communicatieadviseur heb je een veelzijdige rol, van adviseur tot woordvoerder. Je bent een allrounder in communicatie en gaat werken voor verschillende teams met name op het ruimtelijke gebied. Je bent samen met een collega ook verantwoordelijk voor de interne communicatie. Je adviseert, faciliteert en ondersteunt de organisatie om goed en duidelijk te communiceren over beleid, ontwikkelingen en resultaten. Ambities en opgaven vertaal je in effectieve communicatieactiviteiten, die je deels ook zelf uitvoert. Je werkt samen met je communicatiecollega’s en bent daarnaast verantwoordelijk voor je eigen projecten. Daarnaast draai je mee in de persdienst tijdens kantooruren.
Wie ben jij?
Je hebt ruime ervaring als allround communicatieadviseur in een politiek-bestuurlijke omgeving en je beschikt over sensitiviteit op dit gebied. Je beschikt minimaal over een Hbo-diploma Communicatie, eventueel aangevuld met vakgerichte opleidingen.
Eisen
- Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juni 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 tot 36 uur per week.
- Inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
- Kandidaat heeft een hbo-opleiding afgerond op het gebied van Communicatie.
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als communicatieadviseur (of een soortgelijke functie) in de afgelopen 6 jaar.
- Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
Wensen
- Mate van werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).
- Mate van ervaring met de communicatie van beleid (blijkt uit cv).
- Mate van sensitiviteit in een politiek-bestuurlijke omgeving.
- Je neemt initiatief.
- Je houdt ervan om te werken in een dynamische omgeving waar nog niet alles is vastgelegd.
- Je kan goed meerdere ballen tegelijk in de lucht houden.
- Je kunt goed prioriteiten stellen.
- Je bent een teamplayer die ervan houdt om ook op kantoor te zijn.
- Je hebt interesse in wat er in de samenleving speelt.
- Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in het vak.