Utrecht heeft jou nodig!
Platform Veilig Ondernemen (PVO) Midden-Nederland zoekt een stevige communicatieadviseur. PVO werkt elke dag aan samen veilig ondernemen in Midden-Nederland. Want criminaliteit raakt het bedrijfsleven. Samen met ondernemers(verenigingen), brancheorganisaties, gemeenten, politie en andere partners werken we aan een veiliger ondernemersklimaat. Met deze partners, middels publiek-private samenwerkingen en initiatieven gericht op preventie, maken we ondernemers bewust van en weerbaarder tegen criminaliteit. Dit betreft zowel de criminaliteit die plaatsvindt in de fysieke wereld, als online. We streven naar een regio waarin ondernemers en hun medewerkers veilig kunnen werken, hun bedrijven kunnen laten groeien en bijdragen aan de economische ontwikkeling.
Organisatie
PVO is onderdeel van Veiligheidscoalitie Midden-Nederland. Gemeente Utrecht is de beheersorganisatie van Veiligheidscoalitie en daarmee de formele werkgever.
Opdrachtomschrijving
- Het (verder) uitwerken van communicatiestrategie en het plannen van communicatieactiviteiten (bijv. campagnes) voor 2026.
- Meedenken en adviseren over juiste communicatiemiddelen en te voeren communicatiestrategie voor onze verschillende doelgroepen (winkeliers, horecaondernemers, eigenaren van vakantieparken, agrariërs e.a. ondernemers).
- Kansen aangrijpen die communicatie biedt om onze doelgroepen te bereiken.
- Verantwoordelijk voor alle communicatie-uitingen van PVO Midden-Nederland. Van advies tot coördinatie en inhoud. Denk aan:
- Communiceren over alle activiteiten van PVO Midden-Nederland op LinkedIn en website.
- Beheren van website/LinkedIn en deze optimaliseren.
- Communicatiemiddelen produceren voor verschillende doelgroepen. Denk aan flyers, presentaties, gadgets, etc.
- Evalueren en rapporteren over prestaties van communicatiekanalen.
Werkwijze
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een HR-leidinggevende. Je rapporteert aan manager Team Communicatie en manager van PVO Midden-Nederland. Beoordeling van werkzaamheden vindt plaats op basis van resultaat.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als werkzaamheden, zoals hierboven vermeld, voltooid zijn voor eerste halfjaar van 2026.
Planning
Gesprekken zijn gepland in week van 19 januari 2026. Manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor gesprek. Dit gesprek kan fysiek of digitaal plaatsvinden.
Integriteitsscreening
Voor deze opdracht geldt een verscherpte integriteitsscreening. Uitkomst van het onderzoek is bepalend voor definitieve opdrachtverstrekking. Opvragen van referenties kan in latere fase onderdeel zijn van procedure.
Beoordelingsprocedure
Weging van antwoorden op vragen in uitvraag bepaalt rangorde van offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor geoffreerde tarief. Kwaliteit voor circa 75%. Alleen 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op kwaliteit. Indien aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op kwaliteit beoordeeld worden.
Extra plaatsingsmogelijkheden
Bij gebleken geschiktheid bestaat kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Verlenging opdracht
Wanneer opdracht door omstandigheden niet binnen voorziene periode kan worden afgerond, behoudt Gemeente Utrecht zich het recht voor opdracht te verlengen tot zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
Hercontractering
Gemeente Utrecht behoudt zich recht voor om gedurende eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, opdracht te gunnen aan nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Toekomstige broker
Gemeente Utrecht heeft voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit wordt gerealiseerd, zullen overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via broker worden gehercontracteerd. Hercontractering zal plaatsvinden in oktober/november 2026. Inhuurtermijn en tarief blijven ongewijzigd.
Eisen voor de opdracht Communicatieadviseur
- Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij gemeente Utrecht?
- Is kandidaat afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding in richting van communicatie.
- Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring als communicatieadviseur.
Wensen voor de opdracht Communicatieadviseur
- Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. CV dient ter verificatie van antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
- Je hebt ervaring in veiligheidsdomein.
- Je hebt ervaring met CMS (WordPress) en Canva.
- Is aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en met periodieke controles hierop, minimaal één keer per 6 maanden:
- zzp’er werkt maximaal 70% van gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar)
- zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar
- zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk
- zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.)
- zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte)
- zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding)
- zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie)
- Je hebt uitstekende schriftelijke vaardigheden in het Nederlands. Je schrijft doelgroepgerichte, activerende en toegankelijke teksten en kunt complexe informatie helder vertalen.
- Beschrijf een recente opdracht waarin jij als communicatieadviseur verantwoordelijk was voor vergroten van zichtbaarheid bij verschillende doelgroepen of een andere opdracht waar je trots op bent. Ga in op doelen van de opdracht, jouw rol en aanpak, innovatieve en creatieve keuzes die je hebt gemaakt (bijv. in strategie, middelen of inzet van nieuwe tools zoals AI), samenwerking met stakeholders en concrete resultaten die dit heeft opgeleverd.
Geïnteresseerd in deze opdracht?
Zo gaan wij te werk
1. Reageer op de opdracht Communicatieadviseur
Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.
- We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
- We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
- We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen
Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.
2. Introductie bij Gemeente Utrecht
Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Utrecht? Dan volgen de volgende stappen:
- Wij stellen jou voor aan Gemeente Utrecht
- Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
- We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
- Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief
Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Utrecht, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.
3. Aftrap van de opdracht!
Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.
- Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
- Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
- Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.
Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.
De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten
- Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
- Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
- Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
- Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen