Coördinator juridische zaken/ vgw en financiën

Waterschap Noorderzijlvest

Sluit op: 22 dec 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 160
Aantal uur per week: 32
Provincies: Groningen
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon en gezond water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze ruim 400 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.

Werkzaamheden
Werk je graag voor een maatschappelijk gedreven organisatie? Binnen twee teams die graag samen de schouders eronder zetten? Voor de subteams Juridische Zaken (JZ) en Veiligheid, Gezondheid en Welzijn (VGW) zijn wij op zoek naar een doortastende coördinator. Daarnaast is het team Financiën en Inkoop volop in doorontwikkeling. Ook voor dat team zoeken we een coördinator die zich bijvoorbeeld bezighoudt met het optimaliseren van de P&C-cyclus en de vertaling daarvan in ons financiële systeem. Daarmee is een koppeling op dit thema met de uit te voeren werkzaamheden binnen financiën voor de hand liggend.

De opdrachten
De subteams JZ en VGW zijn volop in ontwikkeling. In 2026 start het project Leiderschap in Veiligheid, met als doel veiligheid hoger op de agenda te krijgen. Het team VGW gaat de betrokken teammanagers faciliteren om een eigen RI&E op te stellen met een bijbehorend Plan van aanpak. De 4 Hoger veiligheidskundigen trekken hierin samen op, waarbij zij worden ondersteund door een extern bureau. Een van de Hoger veiligheidskundigen treedt op als projectleider. De coördinator JZ en VGW treedt op als sparringspartner en vormt het schakelpunt met de andere teammanagers en het MT. Het subteam JZ biedt juridische ondersteuning en advies aan de hele organisatie. Er ligt een behoorlijke werkvoorraad die weliswaar onderling goed is verdeeld, maar waar de hoge werkdruk ook vraagt om veel afstemming en bijspringen waar nodig. Ook voor dit team treedt de coördinator JZ en VGW op als sparringspartner en kan escaleren naar andere teammanagers en het MT. Het team Financiën en Inkoop is in opbouw. Wij zijn op zoek naar een doortastende allround coördinator die het optimaliseren van de P&C-cyclus verder kan doorvoeren.

Kandidaatomschrijving
Wat jou kenmerkt is jouw klantgerichte houding, kennis van de werkprocessen binnen waterschap Noorderzijlvest en pragmatische en proactieve aanpak. Binnen de (sub)teams overzie jij welke stappen nodig zijn om de teams verder te brengen. Je zorgt er uiteraard voor dat dit ook gebeurt. Je bewaakt daarbij de afspraken, de planning en je hebt scherp wat de risico’s zijn. Daarbij werk je onder verantwoordelijkheid van teammanager M&O, JZ en VGW en teammanager Financiën en Inkoop. Ook de inhoudelijke kennishouders zijn jouw gesprekspartner. Je bent ondernemend, resultaatgericht, analytisch sterk en hebt ervaring als coördinator.

Interviewplanning
Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 24-12-2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode. Wanneer u op 23-12-2025 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde. Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen. Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie géén offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Coördinator juridische zaken/ vgw en financiën

  • Gevraagde documenten aanleveren bij offerte: diploma Bedrijfskunde, Financiën of HRM
  • VOG aanleveren na gunning

Wensen voor de opdracht Coördinator juridische zaken/ vgw en financiën

  • Motivatiebrief:
    • De motivatie dient door de kandidaat zélf geschreven te worden en apart (naast het CV) in de offerte te worden aangeboden.
    • De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (doormiddel van voorbeelden).
    • De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
  • Werkervaring:
    • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar, op het gebied van begeleiden van teams en/of financiële business opdrachten.
  • Werkervaring binnen (semi)overheid:
    • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar binnen (semi)overheidsorganisaties. I.v.m. de korte periode is bekendheid met de inhoud van waterschappen processen en/of beleid vereist.
  • Interview:
    • De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
    • Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
    • De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Coördinator juridische zaken/ vgw en financiën

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Waterschap Noorderzijlvest

Past jouw profiel bij de eisen van Waterschap Noorderzijlvest? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Waterschap Noorderzijlvest
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Waterschap Noorderzijlvest, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx