Coördinerend adviseur brandveiligheid

Nationale Politie

Verlopen op: 22 apr 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Dienst Vastgoed en Team Vastgoedbeheer
De Dienst Vastgoed, onderdeel van het Politiedienstencentrum, richt zich op het optimaal faciliteren van het korps bij de realisatie van zijn huisvestingsbehoefte op functioneel, financieel en technisch gebied. Medewerkers werken waar de onderzoeken, adviezen en projecten spelen of worden uitgevoerd. Het Team Vastgoedbeheer onderhoudt en houdt de huisvestingsportefeuille van de Nationale Politie technisch in stand.

Structuur en Werkwijze
Het team is opgedeeld in drie verzorgingsgebieden: Noord-Oost-Midden, Noord-West en Zuid. Elk gebied heeft een regieteam onder leiding van een coördinator voor het (laten) uitvoeren van onderhoud aan politieobjecten. Binnen het Brandprogramma worden periodieke brandveiligheidsonderzoeken per object uitgevoerd. De coördinerend adviseur brandveiligheid is eindverantwoordelijk voor de sturing van dit programma. Als coördinator stuur je het team adviseurs/projectleiders brandveiligheid aan.

Uitvoering Brandveiligheidsonderzoeken
Inspecties en adviezen vanuit brandveiligheidsonderzoeken leiden tot een afwegingsnotitie, die als basis dient voor vervolgonderzoeken en herstelwerkzaamheden. Externe flex-capaciteit ondersteunt hierbij. Als coördinator stuur je zowel de projectleiders als het proces aan tot en met de formele oplevering. Je laat bestekken opstellen, verzorgt aanbestedingen en bewaakt uitvoering.

Standplaats en Mobiliteit
Standplaats is in overleg Rotterdam of Zwolle. De functie is mobiel; je werkt voornamelijk binnen de eenheden in samenwerking met verschillende interne en externe stakeholders.

Verantwoordelijkheden

  • Aansturen van het team/projectleiders Brandveiligheid.
  • Budgetbewaking van werkzaamheden zoals vastgesteld met de Coördinator Technisch Advies.
  • Tijdig en binnen budget uitvoeren van vervolgonderzoeken en herstelwerkzaamheden.
  • Inhuur en aansturing van externe technisch adviseurs en projectleiders.
  • Coördinatie naar projectleiders die uitvoerende partijen aansturen.
  • Contacten onderhouden met de lokale facilitaire organisatie.

Succesfactoren
Naast vakkennis in onderhoud en brandveiligheid ben je een verbinder die effectief samenwerkt met o.a. technisch adviseurs, coördinatoren, adviseurs planmatig onderhoud, projectmanagementondersteuners, landelijke contractmanagers, regionale facility services, externe projectleiders en leveranciers.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is gedurende de gehele opdracht in loondienst bij opdrachtnemer/onderaannemer en geen ZZP’er of ondernemer. Dit moet blijken uit het CV.
  • Inzetbaar vanaf 01-07-2025 tot en met 30-06-2026 voor 36 uur per week. Startdatum onder voorbehoud van screening.
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO-opleiding in (Werktuig-)/Bouwkunde of gelijkwaardig. Moet blijken uit het CV en aantoonbaar zijn tijdens het verificatiegesprek.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als projectleider/opdrachtgever van technische onderhouds- en herstelwerkzaamheden met focus op brandveiligheid. Benoem eisnummer expliciet in het CV.
  • Aantoonbare werkervaring met wettelijke kaders en richtlijnen rond brandveiligheid bij gebouwbeheer. Benoem eisnummer expliciet in het CV.
  • Aantoonbare ervaring met het projectmatig adviseren over verbeteren/herstellen van brandveiligheid. Benoem eisnummer expliciet in het CV.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met aansturen van een team projectleiders. Benoem eisnummer expliciet in het CV.
  • Vereiste competenties: Probleemanalyse, Overtuigingskracht, Coachen, Initiatief, Klantgerichtheid, Leervermogen, Samenwerken, Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Deze moeten blijken uit concrete voorbeelden tijdens het verificatiegesprek.

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van het (oude) Bouwbesluit en het Besluit bebouwde leefomgeving (Bbl), specifiek voor brandveiligheid. Geef maanden ervaring, rol en inhoudelijke situatieschets in de toelichting.
  • Kandidaat heeft ervaring met opstellen van voortgangs- en financiële projectrapportages. Benoem wensnummer in het CV, met functie, werkzaamheden, opdrachtgever(s) en periode.
  • Kandidaat heeft ervaring binnen grote organisaties (1000+) en/of overheidsorganisaties. Benoem wensnummer in het CV, met functie, werkzaamheden, opdrachtgever(s) en periode.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding Brandpreventiedeskundige 1. Moet blijken uit het CV en aantoonbaar zijn tijdens het verificatiegesprek.
Deze opdracht is verlopen.