Digital Analist

Schiphol

Verlopen op: 18 nov 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 109
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 5 januari 2026
Eind datum: 31 december 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Digital Analist
Schiphol staat bekend als één van de meest innovatieve luchthavens ter wereld. Onze interne innovatiekracht en investeringen in productontwikkeling helpen ons om de luchthaven continue te blijven verbeteren voor passagiers, werknemers en partners. Dit heeft geleid tot een breed scala aan innovatieve (veelal digitale) oplossingen die toonaangevend zijn binnen de wereldwijde airport industrie.

Commercial Platform
Binnen Schiphol bestaat dit uit multidisciplinaire teams met verantwoordelijkheid voor het creëren, ontwikkelen en onderhouden van nieuwe en bestaande business applicaties, producten en services. Het team weerspiegelt het belang van digitale en commerciële activiteiten voor Schiphol Group, met een hoge ambitie op het gebied van kwaliteit, klantbeleving, winstgevendheid en duurzaamheid.

Aviation Solutions
Een groeiende afdeling binnen Schiphol Group. Wij transformeren Schiphol’s digitale oplossingen in succesvolle commerciële proposities en maken deze beschikbaar voor andere luchthavens. Op dit moment hebben we een portfolio van 4 digitale oplossingen, die geheel zijn ontwikkeld door onze interne product teams of in samenwerking met een partner op Schiphol.

Connecting your world (role)
Wij zoeken een proactieve Data Analist met een sterke focus op productprestaties en gebruikersgedrag. Je gaat werken aan Travor, een platform voor de luchthavenpassagierservaring dat is ontworpen om alle reizigers te ondersteunen, inclusief mensen met beperkte mobiliteit. Travor maakt deel uit van Aviation Solutions en wordt wereldwijd aan luchthavens verkocht. Je werkt nauw samen met de Product Owner en UX Designer om inzichten te ontdekken, kansen te signaleren en meetbare verbeteringen te realiseren. De rol biedt autonomie met verantwoordelijkheid — vrijheid om te onderzoeken en te handelen, gecombineerd met eigenaarschap over je resultaten.

Verantwoordelijkheden
– Proactief monitoren van belangrijke productstatistieken en trends of problemen vroegtijdig signaleren.
– Samenwerken met multidisciplinaire teams om data om te zetten in bruikbare inzichten.
– Optimaliseren en verbeteren van datametingen en dashboards.

You get this
Wil jij werken op één van de meest klantgerichte, innovatieve afdelingen van Schiphol? In een agile omgeving met zeer gedreven en enthousiaste collega’s die het leuk vinden om het weekend in te luiden met een borrel? Waar fouten maken mag en veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling? Dan drinken wij graag een kop koffie met jou!

Aanvullende informatie
Een kandidaat mag niet bij meerdere aanvragen tegelijkertijd aangeboden worden.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare ervaring met product- of digitale analyse binnen consumentgerichte digitale producten of mobiele apps.
  • Diepgaande kennis van datametingen, het opbouwen/structureren van datasets en het helder presenteren van inzichten.
  • Praktische ervaring met GA4, Looker, SQL, BigQuery, DBT, Power BI.
  • Sterk gevoel van autonomie en verantwoordelijkheid. Proactief, zelfsturend en resultaatgericht.
  • Proactieve communicator, in staat om aannames uit te dagen en inzichten om te zetten in actie.
  • Vloeiend in Nederlands (moedertaal) en Engels.
  • Comfortabel werken in een dynamische, internationale omgeving.
  • Een kandidaat mag niet bij meerdere aanvragen tegelijkertijd aangeboden worden.
  • Voor deze opdracht binnen Schiphol is een VOG een vereiste (kosten van €33,85 zijn voor rekening van de leverancier/ondernemer). De startdatum wordt pas besproken na ontvangst van de VOG.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

Wensen

  • Proactief monitoren van belangrijke productstatistieken en trends of problemen vroegtijdig signaleren.
  • Samenwerken met multidisciplinaire teams om data om te zetten in bruikbare inzichten.
  • Optimaliseren en verbeteren van datametingen en dashboards.
Deze opdracht is verlopen.