Informatiecoördinator keringen

Waternet

Verlopen op: 14 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 14 juli 2025
Eind datum: 14 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Binnen het team Assetinformatiemanagement zijn we op zoek naar een ondernemende en initiatiefrijke Informatiecoördinator Keringen. Jij bent de verbindende schakel tussen de projectafdeling en de beheerorganisatie op het gebied van informatiemanagement. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de implementatie van informatiestromen rondom het proces van vergunningverlening.

In deze rol coördineer en beheer je de informatiestromen tussen projecten en de beheerorganisatie. Je speelt een sleutelrol in het identificeren, structureren en distribueren van informatie om datagedreven assetmanagement binnen de directie Assets en Operatie mogelijk te maken. Je werkt intensief samen met IPM-teams van de afdeling Projecten om de gegevenslevering in beide richtingen optimaal in te richten. Ook coördineer je wijzigingen die voortkomen uit andere assetmanagementprocessen, zoals vergunningverlening.

Je hebt daarbij altijd oog voor digitaliseringsmogelijkheden, omdat je ervan overtuigd bent dat gegevensleveringen zo veel mogelijk gedigitaliseerd en geautomatiseerd moeten zijn. Hiervoor werk je nauw samen met de bedrijfsinformatieanalisten en procesbeheerders binnen het team AIM.

Als informatiecoördinator ben je eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de informatie die wordt opgeslagen in de verschillende systemen. Een greep uit jouw verantwoordelijkheden:

- Het identificeren, coördineren en innoveren van gegevensstromen, zodat er een gestroomlijnde en efficiënte distributie van data binnen de assetmanagementafdelingen ontstaat.
- Het ontwikkelen en implementeren van producten met betrekking tot gegevenslevering en -beheer, binnen het kader van gegevensmanagement bij Waternet.
- Samenwerken met de assetmanagementafdelingen om gegevensbehoeften te analyseren en te vertalen naar praktische producten die de dienstverlening van het team AIM versterken.
- Het signaleren en doorvoeren van verbeteringen in informatiestromen binnen het vergunningverleningsproces.
- Zorgen voor naleving van en goed gebruik van procedures en producten die zijn opgesteld voor gegevensmanagement binnen Waternet.

Waternet bevindt zich momenteel in een dynamische fase waarin veel verandert. We zoeken daarom iemand die stevig in zijn of haar schoenen staat en teams weet mee te nemen in de veranderopgaven rondom keringen.

Het team Assetinformatiemanagement maakt onderdeel uit van de afdeling Programmeren, binnen de directie Assets en Operatie. Het is een jong en energiek team met een sterke ontwikkelingsdrang. Met een diverse groep van ongeveer 35 professionals werken we dagelijks aan het informatiemanagement van Waternet.

We zetten ons in voor het ontwikkelen van informatiestrategieën, het uitvoeren van data-analyses en het operationeel beheren van data. Hierdoor vallen alle facetten van informatiemanagement rondom onze assetinformatie onder één entiteit, wat ons in staat stelt om snel te schakelen en besluitvorming en ontwikkeling efficiënt te ondersteunen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Deze opdracht is alleen geschikt voor de inzet van externe medewerkers die onder leiding en toezicht van Waternet de werkzaamheden verrichten. Detachering is toegestaan, zzp’ers niet.
  • Waternet hanteert een maximale inhuurperiode van 24 maanden voor zzp en zzp via intermediair. Voor gedetacheerden geldt een maximale inhuurperiode van 48 maanden. Bij onderbreking van 6 maanden of meer start de telling opnieuw.
  • Selecteer de toepasselijke overeenkomst bij inschrijving. Het document "Integriteits- en geheimhoudingbepaling Personeelshandboek Waternet" is altijd van toepassing.
  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces; de kandidaat moet beschikbaar zijn voor een gesprek.
  • Upload het cv en voorblad in één PDF-document in het Nederlands (maximaal 8 A4’tjes, zonder persoonsgegevens). Dit document dient ter verificatie van de antwoorden op eisen en wensen.
  • In het bezit van HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met de uitvoering van informatiemanagement bij technische organisaties.
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met werken conform BIM-werkmethodiek (ISO 19650).
  • Rijbewijs B.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties:
    • Verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en samenwerking stimuleren binnen en buiten het team.
    • Duidelijk communiceren: meningen onderbouwen met heldere argumenten.
    • Leiderschap: taakgericht leiding geven, aansturen, overtuigen en klantgericht werken.
    • Innovatief: ideeën verbeteren en probleemoplossend werken.
    • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
    • Analytisch: breed analyseren en hoofd- en bijzaken scheiden.

Wensen

  • Kandidaat voldoet aan wens 3 uit formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten: kennis en ervaring met de NEN 2767.
  • Gegevens van de contactpersoon van de inschrijver (naam, telefoonnummer, e-mailadres).
  • All-in uurtarief (exclusief BTW), conform de uitvraag.
  • Kandidaat voldoet aan wens 1 uit formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten: kennis van Keringen (0-1 jaar, 1-2 jaar, 3-5 jaar, 5 jaar of meer).
  • Kandidaat voldoet aan wens 4 uit formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten: kennis van het proces vergunning verlenen.
Deze opdracht is verlopen.