Opdrachtomschrijving
De afdeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) van de sector Stadsontwikkeling houdt zich bezig met de toetsing van aanvragen om omgevingsvergunning, het verlenen van omgevingsvergunningen en het houden van toezicht op de naleving van bouwvoorschriften. Daarnaast is de afdeling belast met de vergunningverlening en handhaving van de milieuwet- en regelgeving en vervult zij het opdrachtgeverschap van de Omgevingsdienst Brabant Noord. Belangrijk bij de uitvoering van deze taak is een ‘meedenkende’ houding. Dit betekent dat niet alleen wordt gekeken wat wel of niet kan, maar dat ook adviezen worden gegeven voor mogelijke oplossingen.
Als juridisch adviseur handhaving heb je de volgende taken:
- Het voeren van handhavingsprocedures
- Adviseren van initiatiefnemers en collega’s over de juiste procedures binnen de Omgevingswet.
- Het beoordelen van ruimtelijke plannen en omgevingsaanvragen op juridische haalbaarheid. Ook signaleer je juridische ontwikkelingen, zoals jurisprudentie, en vertaalt deze naar praktisch advies.
- Behandelen meldingen Wet Goed verhuurderschap en Wet Betaalbare huur.
Interviewplanning
De interviews/gesprekken zullen plaatsvinden op vrijdagmorgen 20 juni 2025.
Toelichting op rooster
Het gaat om een opdracht voor 32-36 uur per week. Werktijden en werkdagen worden ingevuld in overleg.
Eisen
- Opleiding Een afgeronde HBO-opleiding in een juridische richting. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in de fysieke leefomgeving. Dit blijkt uit het CV. Graag referentie opgeven Referentie vereist
Wensen
- Opleiding Afgeronde WO-opleiding Nederlands Recht. Dit blijkt uit het CV.
- Opleiding Afgeronde opleiding Omgevingsrecht. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring Minimaal 3 jaar ervaring met handhaving bij voorkeur met Omgevingswet, Bouwen, Milieu. Dit blijkt uit het CV.
- Kennis en ervaring Kennis van de Wet Goed verhuurderschap en de Wet betaalbare huur. Dit blijkt uit het CV.
- Ervaring Werkervaring bij een gemeente. Dit blijkt uit het CV.