Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
- Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
- Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
- Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
- Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
- Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
Opdracht
Als (interim) juridisch beleidsmedewerker omgevingsrecht ben je tijdelijk de juridische spil binnen het team Ruimtelijke initiatieven. Je kijkt naar de bedoeling achter regelgeving en zoekt praktische oplossingen die rekening houden met alle belangen. Je bent verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit binnen het fysieke domein en zorgt voor de juiste toepassing en naleving van wet- en regelgeving. Als zelfstandig juridisch adviseur word je tijdelijk betrokken bij werkzaamheden op het gebied van omgevingsrecht. De opdracht richt zich op het leveren van juridisch advies en inhoudelijke ondersteuning met betrekking tot onder meer:
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Juridische beoordeling van ruimtelijke initiatieven en aanvragen;
- Advisering over de toepassing van wet- en regelgeving, waaronder de Omgevingswet;
- Opstellen van juridische adviezen en memo’s;
- Begeleiding van ruimtelijke (planologische) procedures op inhoudelijk niveau;
- Ondersteuning bij bezwaar- en beroepsprocedures, waarbij je desgewenst de gemeente vertegenwoordigt als gemachtigde.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr/flexibel in te delen
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 juni 2025, gelieve hier rekening mee te houden
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur binnen het fysieke of ruimtelijke domein bij een gemeentelijke organisatie;
- Aantoonbare werkervaring met het adviseren over en toepassen van het omgevingsrecht, inclusief de nieuwe Omgevingswet (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Uiterlijk 1 juli 2025 beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de gehele opdracht;
- Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met zelfstandig werken, maar weet ook de samenwerking te zoeken met inhoudelijke teams en bestuurders (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van juridische adviezen en memo's;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente.