Locatiemanager Opvang Nieuwkomers

Gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Verlopen op: 7 nov 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Friesland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdracht omschrijving
We zijn op zoek naar een locatiemanager in gemeente Tytstjerksteradiel voor 24 tot 32 uur per week. De mogelijkheid bestaat om deels thuis of op het gemeentehuis te werken. Als Locatiemanager ben jij het aanspreekpunt van een opvanglocatie en verantwoordelijk voor de operationele gang van zaken. Je creëert een omgeving waarin de nieuwkomers zo humaan en waardig mogelijk worden opgevangen zonder daarbij te hospitaliseren. Dagelijks wordt er gezorgd voor een veilig en leefbaar klimaat en de vluchtelingen worden voorzien in hun basisbehoeften. Jij draagt er zorg voor dat dit op een empathische manier gebeurt, zonder het zakelijke doel uit het oog te verliezen.

Verantwoordelijkheden
Je takenpakket bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Je stuurt de verschillende woonbegeleiders binnen de opvanglocatie aan;
  • Je coördineert de werkzaamheden binnen een opvanglocatie en signaleert aandachtspunten;
  • Je coördineert de evaluatie-/overdrachtsmomenten (voor, tijdens en na de shift);
  • Je houdt toezicht op de uitvoering van het opvangproces;
  • Je draagt samen met de woonbegeleiders en de centrale planning zorg voor een sluitende personeelsplanning;
  • Je onderhoudt contacten met de vluchtelingen, de politie, brandweer, pandeigenaar, catering, schoonmaakbedrijven, vrijwilligers, woonomgeving etc.;
  • Je verantwoordt de financiën;
  • Je staat in contact met de gemeente;
  • Je houdt toezicht op de veiligheid, dit in samenwerking met de beveiliging;
  • Je houdt zicht op de benodigdheden op de locatie en realiseert dit in samenwerking met de woonbegeleiding;
  • Je toont initiatief en werkt samen; je hebt een hulpvaardige instelling en denkt in oplossingen.
Je neemt deel aan de piketdienst, in toerbeurt met twee collega-locatiemanagers, waarbij je buiten kantoortijden bereikbaar bent voor urgente situaties op de locaties. Dit is van maandag t/m vrijdag van 17-9 uur en in het weekend en op feestdagen 24/7. Hiervoor ontvang je een passende piketvergoeding. Tijdens je piketdienst neem je, indien nodig, beslissingen op het gebied van openbare orde en veiligheid. Je legt verantwoording af aan de projectleider en/of de teamleider over je beslissing en de kosten daarvan. Indien nodig overleg je met de portefeuillehouder.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 voor 24 tot 32 uur per week.
  • Inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
  • Startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure.
  • Opdracht is voor 24 tot 32 uur per week.
  • Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen.
  • Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding, bij voorkeur een afgeronde mbo-V-opleiding, en/of werkervaring in de zorg.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als locatiemanager, teamleider of coördinator binnen een zorg- of opvangorganisatie.
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met de doelgroep nieuwkomers, specifiek Oekraïense ontheemden met een zorgbehoefte.
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol.
  • Kandidaat is in bezit van een rijbewijs en eigen vervoer.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht.

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het aansturen van teams binnen een zorg- of opvangomgeving.
  • Kandidaat beschikt over een zorginhoudelijke achtergrond en weet de zorgbehoefte van bewoners professioneel te duiden en te vertalen naar passende actie.
  • Kandidaat is communicatief sterk en weet verbinding te maken met bewoners, medewerkers en ketenpartners vanuit rust, duidelijkheid en respect.
  • Kandidaat is in staat daadkracht en leiderschap te tonen.
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden.
  • Kandidaat heeft overtuigingskracht.
  • Kandidaat is proactief.
  • Kandidaat is resultaatgericht.
  • Kandidaat is flexibel.
  • Kandidaat werkt graag binnen teamverband.
Deze opdracht is verlopen.