Medior contractmanager

Universiteit van Amsterdam

Sluit op: 15 jan 2026 om 10:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 2 februari 2026
Eind datum: 3 augustus 2026

Opdrachtomschrijving
In verband met zwangerschapsverlof van een medewerker uit het team zoeken we tijdelijk versterking van een ervaren medior contractmanager.

Als contractmanager ben je verantwoordelijk voor het adviseren over en begeleiden van contracten voor één of meerdere interne klanten, waarbij je constant de vastgestelde afspraken, kwaliteitseisen en servicelevels valideert, borgt en evalueert. Je bent primair bezig met:

  • Het beheren en optimaliseren van de relaties met bestaande én nieuwe leveranciers
  • Je bent het aanspreekpunt rondom contractuele zaken voor leveranciers én interne stakeholders
  • Je houdt toezicht op de naleving van contractuele verplichtingen (SLA’s, KPI’s, etc.) – zowel intern als extern
  • Je stelt gezamenlijk met stakeholders contractjaardoelen op en monitort deze periodiek
  • Je organiseert en voert overleggen op tactisch en strategisch niveau met leveranciers, inclusief verslaglegging en naleving acties
  • Je adviseert de interne organisatie over het optimaal uitnutten van bestaande contracten en potentiële risico’s
  • Je beheert het contractdossier en draagt zorg voor een actueel en overzichtelijk beheer en administratie
  • Je signaleert knelpunten in de dienstverlening en vertaalt deze naar verbeterafspraken
  • Je participeert in de gehele contract lifecycle, van visievorming en aanbestedingen tot aan evaluatie
  • Kennisdelen met collega-contractmanagers en ondersteunen indien nodig
Contracten worden overeengekomen tegen de beste condities waarbij je zorgt voor een correcte administratieve afhandeling, registratie en verslaglegging. Daarbij borg je aansluiting op interne procedureafspraken, zorg je voor een rechtmatigheidscontrole, bewaak je dat contractkeuze en -afspraken in lijn liggen met de centrale visie en onderhoud je de relatie met betrokken stakeholders.

De definitieve te managen contracten wordt op het moment nog afgestemd. In basis gaat het om de contractenportefeuille van de medewerker die met zwangerschapsverlof gaat. Het gaat om facilitaire contracten, zoals schoonmaak, vloeronderhoud, eten & drinken, meubilair, kantoorartikelen, etc. Bij start opdracht is er overlap met de medewerker die met verlof gaat voor overdracht. Dit zal ook bij einde opdracht het geval zijn.

De functie is hybride uit te voeren waarbij we een vaste teamdag hebben op dinsdag op locatie Hogehilweg (parkeren mogelijk) en om de week op donderdag. De andere dagen werken we op andere locaties van de UvA en HvA en/of thuis. De standplaats van team contractmanagement is Hogehilweg in Amsterdam.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor opdracht Medior contractmanager

  • Minimaal een afgeronde bacheloropleiding, bijvoorbeeld in de richting van Facility Management, Bedrijfskunde of Commerciële Economie
  • Kerncompetenties: analytisch vermogen, accuratesse, gestructureerd, resultaatgerichtheid, goede mondelinge & schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, zelfstandig werken, kritisch denkvermogen
  • Minimaal 2 jaar ervaring met tactisch contractmanagement
  • Aantoonbare ervaring met het zelfstandig begeleiden van de driehoek tussen contracten, klanten en leveranciers
  • In staat om relevante trends en ontwikkelingen in de markt te signaleren en klanten (on)gevraagd te adviseren over de impact op lopende contracten
  • Aantoonbare ervaring met het signaleren en initiëren van verbetertrajecten in de dienst en dienstverlening
  • Ervaring in publieke domein is een pré
  • Ervaring met (europese) aanbestedingen is een pré
  • Ervaring met wet- en regelgeving omtrent contract- en aanbestedingsrecht is een pré

Wensen voor opdracht Medior contractmanager

    Geïnteresseerd in deze opdracht?

    Zo gaan wij te werk

    1. Reageer op de opdracht Medior contractmanager

    Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

    • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
    • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
    • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

    Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

    2. Introductie bij Universiteit van Amsterdam

    Past jouw profiel bij de eisen van Universiteit van Amsterdam? Dan volgen de volgende stappen:

    • Wij stellen jou voor aan Universiteit van Amsterdam
    • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
    • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
    • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

    Ontvangen we een positieve reactie van Universiteit van Amsterdam, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

    3. Aftrap van de opdracht!

    Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

    • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
    • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
    • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

    Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

    Reageer nu binnen 24 uur reactie

    Even voorstellen

    Wij zijn LibLab

    Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

    De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

    • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
    • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
    • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
    • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

    Meer over ons

    Reageer op opdracht

    Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx