Portfolio Administrator

Schiphol

Verlopen op: 17 nov 2025 om 20:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 december 2025
Eind datum: 31 december 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Portfolio Administrator
Binnen afdeling Group & Employee Technology (IT & Data) zetten wij ons elke dag in om onze IT- en digitale werkplekdiensten continu te verbeteren. Onze focus ligt op het proactief vereenvoudigen, standaardiseren en hergebruiken van producten en diensten binnen ons portfolio. Daarbij streven we naar maximale kostenefficiëntie en optimale gebruikerservaring. Samen zorgen we ervoor dat onze digitale werkomgeving toekomstbestendig, schaalbaar en betrouwbaar is.

Taken & verantwoordelijkheden
Als Portfolio Administrator ben jij de spil in het beheer en de optimalisatie van het projectportfolio binnen Group & Employee Technology (GET). Je zorgt voor overzicht, structuur en transparantie in de voortgang van projecten en het portfolio in de breedste zin. Je bent verantwoordelijk voor het verzamelen, analyseren en rapporteren van portfoliodata, en ondersteunt besluitvorming op strategisch en tactisch niveau. Jij weet hoe je complexe informatie helder presenteert, werkt nauw samen met portfolio managers en bent een betrouwbare partner voor zowel projectteams als management stakeholders.

Jouw talenten zet jij in bij het:
– Coördineren van het portfolio-overzicht en bewaken van deadlines, voortgang en afhankelijkheden (portfolio delivery);
– Ondersteunen van portfoliobesluitvorming door het leveren van heldere rapportages en analyses op basis van KPIs en andere metrics om effectiviteit van de voortgang te meten;
– Beheren van tools en systemen voor portfoliomanagement;
– Signaleren van risico’s en knelpunten binnen het portfolio en proactief adviseren over oplossingen;
– Faciliteren van periodieke portfoliomeetings en het voorbereiden van relevante documentatie;
– Onderhouden van nauwe samenwerking met projectleiders, portfolio managers en andere stakeholders;
– Zorgen voor een actuele en betrouwbare administratie van projecten, inclusief status, budget en resources;
– Bijdragen aan continue verbetering van portfolioprocessen en -methodieken;
– Fungeren als aanspreekpunt voor vragen over het portfolio en de bijbehorende processen.

Achtergrond
– Aantoonbare ervaring in project- of portfoliomanagement;
– Sterke analytische vaardigheden en ervaring met het verwerken en visualiseren van data;
– Kennis van portfoliomanagement raamwerken en portfolio- en projectmanagement methodieken;
– Kennis van portfoliomanagementmethodieken zoals Prince2, en ervaring met project- en portfoliomanagementtools zoals Jira en Planview zijn pré’s;
– Proactieve houding en het vermogen om zelfstandig te werken in een dynamische omgeving;
– Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om te schakelen tussen verschillende niveaus in de organisatie;
– Affiniteit met IT en digitalisering is een pré;
– Vloeiende beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare ervaring in project- of portfoliomanagement.
  • Sterke analytische vaardigheden en ervaring met het verwerken en visualiseren van data.
  • Kennis van portfoliomanagement raamwerken en portfolio- en projectmanagement methodieken.
  • Kennis van portfoliomanagementmethodieken zoals Prince2, en ervaring met project- en portfoliomanagementtools zoals Jira en Planview zijn pré’s. Bij een groot aantal kandidaten kunnen deze echter als knock-outcriteria fungeren.
  • Proactieve houding en het vermogen om zelfstandig te werken in een dynamische omgeving.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om te schakelen tussen verschillende niveaus in de organisatie.
  • Vloeiende beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Een kandidaat mag niet bij meerdere aanvragen tegelijkertijd aangeboden worden.
  • Voor deze opdracht binnen Schiphol is een VOG een vereiste. De startdatum wordt pas besproken na ontvangst van de VOG.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

Wensen

  • Affiniteit met IT en digitalisering is een pré.
Deze opdracht is verlopen.