Project medewerker

Nationale Politie

Sluit op: 19 mei 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 72
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 30 juni 2026

Opdrachtomschrijving
De Dienst Facility Management (FM) maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum (PDC). Binnen de dienst FM bestaat het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Een belangrijke doelstelling binnen dit programma is één landelijke toegangspas voor de gehele politie. De politie heeft ervoor gekozen om hiervoor aan te sluiten bij Rijkspas.

Rijkspas is een multifunctionele smartcard voor de Nederlandse rijksoverheid. Ze wordt ingezet als interdepartementaal legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas tot gebouwen en systemen.

Binnen het programma FTB vinden door het project Focusgebied 2 de voorbereidingen en uitrol plaats om Rijkspas landelijk binnen de politie te implementeren. Het project bevindt zich nu in de voorbereidende fase op deze uitrol. Dit project zoekt momenteel een Project Medewerker.

Verantwoordelijkheden
- Uitvoeren van schouwen en verwerking gegevens uit de schouwen van politiepanden en vertaling van IST naar SOLL situatie binnen gestelde kaders;
- Opstellen van adviesrapporten bij afwijkingen van standaard profielen en registratie van goedgekeurde nieuwe profielen;
- (Door)ontwikkelen en inrichten van het Profielenhandboek;
- Ondersteunen van de Toegangsprofielcoördinator en afstemmen met Integraal Beheer Fysieke Beveiliging;
- Ondersteunen bij stakeholdermanagement, geven van uitleg over procedures en doen van verbetervoorstellen;
- Koppelen van juiste ruimtes aan profielen om de veiligheid in politiepanden te waarborgen;
- Zelfstandig bepalen van geschikte bevoegdheden voor ruimtes op basis van gebouwtekeningen;
- Benodigde kennis en deskundigheid omvatten analytisch vermogen, accuratesse, kwaliteitsgerichtheid en ervaring met databaseontwikkeling en beveiligingsprocessen.

Doel van de opdracht
Het primaire doel is het waarborgen van de veiligheid en toegankelijkheid van politiepanden en -locaties voor medewerkers, leveranciers en bezoekers. De Project Medewerker draagt bij aan de landelijke implementatie en optimalisatie van Rijkspas binnen de Nederlandse politieorganisatie. De medewerker werkt onder aansturing van de Profielcoördinator aan het (door)ontwikkelen van profielen, het schouwen van panden en vastleggen van documentatie, ontwikkelen van een profielenhandboek en ondersteuning van de Werkgroep Profielen.

Samenwerking
De Project Medewerker werkt nauw samen met de Profielcoördinator en het uitrolteam. Rapportage gebeurt dagelijks aan de Profielcoördinator. De functie brengt samenwerking met diverse interne en externe partijen met zich mee.

Competenties
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Klantgerichtheid
- Communicatievaardigheid
- Kwaliteitsgerichtheid
- Zelfstandigheid
- Flexibiliteit
- Pragmatische instelling

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Eis 5. Aantoonbare werkervaring met planmatig en gestructureerd werken, te onderbouwen in CV inclusief opdrachtgever en periode (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 6. Minimaal 3 jaar werkervaring met administratief werk, aantoonbaar in CV met opdrachtgever en periode.
  • Eis 3. Afgeronde, erkende en volwaardige diploma op minimaal MBO 3 niveau, bewijs vereist bij verificatie.
  • Inzetbaarheid vanaf 01-07-2025 (of eerder bij akkoord screening) t/m 30-06-2026 voor 32 uur per week, met optie tot verlenging.
  • Eis 2. Kandidaat is gedurende gehele opdracht in loondienst bij opdrachtnemer/onderaannemer, geen ZZP’er of ondernemer (in eigen BV).
  • Eis 4. Minimaal 1 jaar werkervaring in facility management, aantoonbaar in CV met opdrachtgever en periode.
  • Eis 7. Beschikken over gevraagde competenties en vaardigheden zoals beschreven, aan te tonen in het verificatiegesprek met concrete voorbeelden.

Wensen

  • Wens 1. Werkervaring met (door)ontwikkelen van profielen en profielenhandboeken, inhoudelijk beknopt gemotiveerd met situatieschets en duur (maanden).
  • Wens 3. Werkervaring met beveiligingsprocessen binnen overheid of vergelijkbare organisaties, aantoonbaar met functie, opdrachtgever en periode.
  • Wens 4. Minimaal 3 jaar werkervaring binnen overheid en/of politie, aantoonbaar met functie, opdrachtgever en periode.
  • Wens 6. Afgeronde, erkende en volwaardige diploma op minimaal Hbo niveau, bewijs vereist bij verificatie.
  • Wens 2. Werkervaring met opzetten van een database voor toegangsprofielen, aantoonbaar met functie, opdrachtgever en periode.
  • Wens 5. Afgeronde, erkende en volwaardige diploma op minimaal MBO 3 niveau in richting beveiliging, facilitair management, logistiek of techniek of gelijkwaardig.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx