Projectleider gebiedsontwikkeling

Gemeente Oss

Sluit op: 18 dec 2025 om 17:00
Max. Uurtarief: 150
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 maart 2026
Eind datum: 1 maart 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gebiedsontwikkeling Raadhuiskwartier
Het Raadhuiskwartier is een van de gebiedsontwikkelingen binnen de Spoorzone Oss. Aan Raadhuislaan waren voorheen overwegend kantoren gevestigd, het plangebied transformeert naar wonen waarbij maximaal circa 800 overwegend appartementen zijn voorzien. Aan Raadhuislaan willen we een integrale gebiedsontwikkeling tot stand laten komen. Om tot een hoge woon- en verblijfskwaliteit te komen, moeten de beoogde woonprojecten aan Raadhuislaan in afstemming tot stand komen. Deze projecten zorgen rondom Raadhuislaan voor een extra parkeervraag voor zowel auto’s als fietsen. De projecten aan Raadhuislaan betreffen:

  • Project Linck in voormalig belastingkantoor
  • Vernieuwbouw theater Lievekamp
  • Woningbouwlocatie Lister ter plaatse van het voormalige GGD-gebouw en omliggende parkeerterrein
  • Herontwikkeling van het voormalige Rabo-kantoor tot wonen
  • Herontwikkeling van de voormalige Muzelinck-locatie tot wonen
  • Bouw integrale parkeergarage
  • Realisatie tijdelijk parkeren op Raadhuislaan

Daarnaast spelen er herontwikkelingen van bestaande kantoorpanden naar wonen aan de noordzijde van Raadhuislaan. Naast de bestaande werklocaties en het toekomstige wonen zijn cultuur en zorg belangrijke functies in het gebied. Binnen het plangebied vindt de vernieuwbouw van theater Lievekamp plaats. Door het hergebruik van het Zuiderstrandtheater, het hergebruik van het Rabo-kantoor en mogelijke houtbouw is circulariteit een leidend thema in de gebiedsontwikkeling. Beoogd wordt een hoogwaardige woon- en verblijfskwaliteit te realiseren. Het bestaande maaiveldparkeren ruilen we in voor een gebouwde parkeervoorziening en een hoogwaardige en groene openbare ruimte. De bestaande zorgvoorzieningen krijgen opnieuw een plek in het gebied.

Rabo-locatie
Het voormalige Rabo-kantoor aan Raadhuislaan is gekocht door een ontwikkelaar, die hierin een programma van iets minder dan 100 woningen voorziet. Het bestaande gebouw wordt geïntegreerd in een groter volume. Met de ontwikkelende partij is overeenstemming over een intentieovereenkomst en een groot aantal onderzoeken voor de BOPA-procedure zijn reeds uitgevoerd. In de komende periode moet een anterieure overeenkomst worden gesloten en de BOPA-procedure worden opgestart. In de stedenbouwkundige uitwerking die de supervisor voor de gebiedsontwikkeling heeft opgesteld, is de bestaande Muzelinck-locatie als tweede fase aansluitend aan de Rabo-locatie gedacht.

Amsteleind
De gemeente Oss kent een grote woningbouwopgave. Daarom wil gemeente Oss tot 2040 in totaal 10.000 nieuwe woningen bouwen. Dit boven op de verduurzamingsopgave van bestaande woningen en de hieruit volgende vervanging (sloop-nieuwbouw). Het grootste deel van deze woningen wordt binnen het bestaand stedelijk gebied gebouwd, door o.a. transformatie, inbreiding of herstructurering. Maar niet de gehele woningbouwopgave kan binnen de bestaande stedelijke omgeving worden gerealiseerd. Gemeente is daarom voornemens een nieuwe uitbreidingslocatie te ontwikkelen aan de westkant van de stad in de vorm van de nieuwe wijk Amsteleind. Amsteleind is een gebiedsontwikkeling bestaande uit 3.000 woningen, commerciële en maatschappelijke voorzieningen, kleinschalige bedrijvigheid, infrastructuur, groen en water.

Stand van zaken deelgebieden Amsteleind

Amsteleind Noord
Het programma van Amsteleind Noord bestaat uit maximaal 1.000 woningen, een grote schoollocatie, infrastructuur (parkway en herinrichting Heihoeksingel) en kleinschalige voorzieningen. De gronden zijn reeds in bezit van gemeente Oss. Amsteleind Noord heeft de omgevingsplanprocedure bijna doorlopen. Het omgevingsplan ligt op 11 december 2025 bij raad voor vaststelling. Hierna volgt de beroepsprocedure. Het gaat om een omgevingsplan van flexibele aard. Doel is dat een marktpartij de uitwerking verder oppakt. Parallel aan dit traject is de aanbestedingsprocedure gestart. Doel is om te komen tot één marktpartij/samenwerkingsverband die het plan verder (stedenbouwkundig) uitwerkt binnen de door gemeente gestelde kaders. De planning is dat in Amsteleind Noord rond 2027 gebouwd gaat worden. Uiteraard afhankelijk van beroep. Afronding van dit deelgebied zal rond 2030 zijn.

Amsteleind Zuid
Het programma van Amsteleind Zuid bestaat uit ca. 1.600-1.800 woningen, commerciële en maatschappelijke voorzieningen zoals een supermarkt en gezondheidscentrum en infrastructuur (parkway en onderdoorgang spoor). Op de gronden ligt Wvg. Gemeente voert actief grondbeleid. Amsteleind Zuid start eind dit jaar met de omgevingsplanprocedure. Het omgevingsplan dient eind dit jaar of kwartaal 1 2027 vastgesteld te zijn. Dit plan zal stedenbouwkundig verder uitgewerkt worden. Vervolgens zal ook hier het plan op de markt gezet worden. De planning is dat in Amsteleind Zuid rond 2030 gebouwd gaat worden. Uiteraard afhankelijk van beroep. Echter de aanleg van de parkway wordt eerder gestart, namelijk rond 2028. Afronding van dit deelgebied zal rond 2040 zijn.

Kleinussen
Het programma van Kleinussen bestaat uit ca. 350 woningen en infrastructuur. Voor dit gebied geldt een bouwclaimovereenkomst met één marktpartij. Kleinussen start begin 2026 met de omgevingsplanprocedure. Het omgevingsplan zal halverwege 2027 vastgesteld worden. Dit plan is stedenbouwkundig al verder uitgewerkt. De marktpartij zal na het doorlopen van de procedure en het bouwrijp maken door gemeente de gronden krijgen om de woningen te realiseren. De planning is dat in Kleinussen rond 2028 gebouwd gaat worden. Uiteraard afhankelijk van beroep. Afronding van dit deelgebied zal rond 2030 zijn.

Projectleiders
Voor de gebiedsontwikkelingen Rabo-locatie, Amsteleind-Noord, Amsteleind-Zuid en Kleinussen zoeken wij twee projectleiders. Beide projectleiders zijn verantwoordelijk voor de aansturing, coördinatie en realisatie van (deel)projecten binnen deze gebiedsontwikkelingen. De exacte verdeling van de projecten wordt in overleg bepaald op basis van kennis, ervaring en beschikbaarheid van de geselecteerde kandidaten.

Standplaats
Raadhuislaan 2, Oss. Hybride werken is mogelijk in overleg, maar fysieke aanwezigheid op locatie is noodzakelijk voor afstemming met stakeholders en betrokkenen.

Kandidaatomschrijving

Ervaring en achtergrond

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring als projectleider in gebiedsontwikkelingen.
  • Ervaring met gemeentelijke projecten en het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving.

Competenties

  • Omgevingsbewust: begrijpt maatschappelijke en politieke belangen en handelt hiernaar.
  • Leiderschap: stuurt teams en externe partijen effectief aan.
  • Onderhandelingsvaardig: weet belangen te balanceren en tot overeenstemming te komen.
  • Organisatiesensitief: beweegt soepel binnen bestuurlijke en ambtelijke structuren.
  • Besluitvaardig: durft knopen door te hakken, ook bij complexe vraagstukken.
  • Samenwerkingsgericht: bouwt duurzame relaties met stakeholders.
  • Plannings- en organisatievermogen: bewaakt voortgang en houdt overzicht.

Interviewplanning
De gesprekken vinden fysiek plaats op locatie Raadhuislaan 2 te Oss op dinsdag 6 en vrijdag 9 januari.

Toelichting op rooster
Minimaal 24 uur per week – Maximaal 36 uur

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Projectleider gebiedsontwikkeling

  • HBO opleiding: Kandidaat beschikt over een afgeronde hbo-opleiding. Dit blijkt uit CV.
  • Minimaal 7 jaar ervaring met gemeentelijke projecten: In de afgelopen 15 jaar. Dit blijkt uit CV.
  • Minimaal 7 jaar ervaring als projectleider in gebiedsontwikkeling: In de afgelopen 15 jaar. Dit blijkt uit CV.
  • Minimaal 3 jaar ervaring bij gemeente met 80.000 inwoners: In de afgelopen 10 jaar. Dit blijkt uit CV.
  • Beschikbaarheid (minimaal 24 uur per week): Uit offerte blijkt beschikbaarheid vanaf startdatum of zoveel eerder als mogelijk, uiterlijk op gepubliceerde startdatum. Kandidaat is beschikbaar op gepubliceerde interviewdatum voor fysiek of hybride interview.

Wensen voor de opdracht Projectleider gebiedsontwikkeling

  • Ervaring bij gemeente: Meer dan 7 jaar ervaring in de afgelopen 15 jaar (blijkend uit CV).
  • Ervaring als projectleider gebiedsontwikkeling: Meer dan 7 jaar ervaring in de afgelopen 15 jaar (blijkend uit CV).

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Projectleider gebiedsontwikkeling

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Oss

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Oss? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Oss
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Oss, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx