Projectleider geluidproductieplafonds (gpp)

Provincie Overijssel

Sluit op: 12 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 20
Provincies: Overijssel
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 12 juni 2025
Eind datum: 12 juni 2026

Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.

Opdracht
De provincie Overijssel wil uiterlijk 31 december 2026 de geluidproductieplafonds (GPP’s) vaststellen voor alle provinciale wegen, zoals voorgeschreven door de Omgevingswet. Voor deze opdracht zoeken wij een enthousiaste en ervaren geluidsspecialist die als projectleider functioneert voor provincie Overijssel. We zoeken een projectleider die niet alleen technisch het model opstelt, maar zich ook verantwoordelijk voelt voor het succesvol doorlopen van het hele traject – van afstemming en borging binnen de organisatie tot ondersteuning bij de politieke besluitvorming. Het eindproduct moet niet alleen juridisch en technisch kloppen, maar ook praktisch bruikbaar zijn voor provincie in de verdere monitoring en uitvoering.

Looptijd van de opdracht
- Start: medio 2025.
- Bestuurlijke besluitvormingsprocedure Q2-3 2026.
- Eindproduct gereed: uiterlijk 31 december 2026 (upload in CVGG).
- Afronding, overdracht tot 31 maart 2027.
- Einde overeenkomst: uiterlijk Q1 2027 (31-03-2027).

De werkzaamheden zijn
- Coördineren en aansturen van het gehele proces richting vaststelling van geluidproductieplafonds;
- Modelleren en berekenen van juridisch en technisch kloppende GPP’s in GeoMilieu;
- Adviseren richting bestuur en ambtelijke organisatie middels scenario’s en impactanalyses.

De werkzaamheden in samenwerking met provinciale collega’s zijn
- Afstemmen met interne en externe stakeholders (zoals gemeenten, Rijk, andere provincies en adviseurs);
- Borgen van de uitvoerbaarheid en overdraagbaarheid van het eindproduct binnen de organisatie;
- Voorbereiden en begeleiden van de registratie in DSO en CVGG;
- Opleveren van procesbeschrijvingen voor monitoring en bijstelling.

Werktijden en locatie
Je werkt gemiddeld 16 uur per week aan deze opdracht. In overleg wordt je aanwezigheid op locatie in Zwolle afgestemd, waarbij regelmatige aanwezigheid gewenst is. De opdracht loopt tot uiterlijk 31 maart 2027.

Competenties
1. Projectmanagement en leidinggeven: vaardig in het bewaren van overzicht en het coördineren en aansturen van complexe projecten, inclusief het bewaken van planning en het uitvoeren van risicoanalyses. In staat richting te geven aan medewerkers van een multidisciplinaire projectgroep.
2. Resultaat- en oplossingsgericht: doelstellingen helder, concreet en meetbaar formuleren en duidelijke afspraken maken. Voortgang bewaken, rapporteren en informeren. Vooruitdenken en actief inspannen om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen.
3. Communicatievaardig: sterke communicatieve vaardigheden voor interne afstemming met beleidsmedewerkers, juristen, data- en systeembeheerders en externe communicatie met gemeenten, andere provincies en het Rijk.
4. Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: bewust van de behoeftes en belangen in het bestuurlijke krachtenveld en eigen invloed hierop. Weten wat er speelt, wat bestuurders drijft en effectief manifesteren in complexe krachtenvelden. Begrip van politiek-bestuurlijke belangen en maatschappelijke verhoudingen.
5. Proactieve houding: initiatief nemen om problemen vroegtijdig te signaleren en op te lossen, en een actieve bijdrage leveren aan borging en implementatie binnen de organisatie. Bij tegenslagen niet opgeven en de uitgezette lijn voor ogen houden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken mogelijk: Ja
Werkdagen in overleg
Standplaats: Zwolle

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting techniek, milieukunde of verkeerskunde
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2025 (met urenopbouw)

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met vergelijkbare GPP trajecten (benoem separaat en beknopt een voorbeeld in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met het modelleren van geluidproductieplafonds met gebruik van GeoMilieu (benoem separaat en beknopt een voorbeeld in het cv)
  • Aantoonbaar in het bezit van een eigen Geomilieu licentie (benoem dit expliciet in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met complexe overheidsprojecten waarbij bestuurlijke communicatie een belangrijk onderdeel is (benoem separaat en beknopt 1 voorbeeld in het cv)
  • De projectleider is in dienst bij een (akoestisch) adviesbureau om continuïteit te waarborgen

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx