Senior adviseur

Gemeente Emmen

Sluit op: 18 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Drenthe
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 november 2025
Eind datum: 20 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over de opdracht
Het Regionaal Beraad van de Arbeidsmarktregio Drenthe heeft op 25 september de meerjarenagenda voor de komende 5 jaar vastgesteld. Deze agenda bevat de ambitie dat de AMRD over 5 jaar hét aanspreekpunt is voor alle arbeidsmarktvraagstukken in de regio, met een actief samenspel tussen de behoeften van werkgevers en werknemers. Samen zorgen de partners voor een arbeidsmarkt die werkt voor iedereen.
De ambitie wordt ondersteund door het formuleren van kwantitatieve beleidsdoelen langs de lijnen van economie, sociaal en onderwijs. We zetten in op een sterke, veerkrachtige Drentse economie als fundament voor brede welvaart, waarin stabiele werkgelegenheid, productiviteit, innovatie en samenwerking centraal staan. Daarnaast streven we naar een inclusieve arbeidsmarkt waarin talentontwikkeling, positieve gezondheid en eigen regie belangrijk zijn. Onderwijs is de sleutel tot een wendbare en toekomstbestendige arbeidsmarkt, met een sterke leercultuur en een Leven Lang Ontwikkelen (LLO) voor iedereen.

Wat ga je doen?
De meerjarenagenda moet worden vertaald naar een uitvoeringsagenda voor de komende 2 jaar (2026-2027). Deze uitvoeringsagenda moet uiterlijk 1 februari 2026 worden opgeleverd en bevat:

  • Probleemanalyse en reden waarom acties nodig zijn.
  • Doelstellingen en prioriteiten voor de komende 2 jaar.
  • Concrete acties, projecten en interventies inclusief:
    • Tijdslijnen
    • Betrokken partners
    • Beoogde resultaten
    • Relatie tussen acties/projecten
    • Financiering (kosten en dekking)
    • Monitoring en evaluatie
  • Betrekken van alle relevante stakeholders en zorgen voor commitment en draagvlak (ambtelijk en bestuurlijk).
  • Aandacht voor randvoorwaarden zoals gegevensdeling, monitoring en evaluatie.
  • Inzicht in regionale, sub regionale en lokale uitvoeringsmogelijkheden.
  • Afstemming met landelijke, regionale en sectorale initiatieven en bundeling van kansen.

Wat breng je mee?

  • HBO+/WO-niveau
  • Ervaring met beleidsontwikkeling en het opstellen van uitvoeringsagenda’s
  • Kennis van arbeidsmarkt, economie, sociaal domein en onderwijs
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Zelfstandig en resultaatgericht werken
  • Pré ervaring met stakeholdermanagement
  • Pré bekendheid met de betrokken stakeholders
  • Pré Senioriteit en ervaring in complexe bestuurlijke ervaring

Randvoorwaarden

  • Looptijd: 2025 tot half februari 2026.
  • Gemiddelde inzet: 2 dagen per week.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Voorgestelde kandidaat beschikt over het vereiste diploma of certificaat: specificatie handmatig invoeren door consultant
  • Ervaring met opstellen van uitvoeringsagenda’s of beleidsplannen
  • Pré bekendheid met de betrokken stakeholders
  • Senioriteit en ervaring in complexe bestuurlijke ervaring

Wensen

  • Relevante opleiding (HBO/WO, bijv. bestuurskunde, economie, sociale wetenschappen)
  • Leverancier / zzp-er geeft de volgende gegevens door over de referentie: Oude werkgever: Periode: Voor een volledige aanbeiding is het noodzakelijk dat dit wordt ingevuld.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx