Senior backoffice sociaal domein

De Bilt

Sluit op: 11 dec 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 75
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Opdracht
Ter versterking van ons zelforganiserende team binnen het Sociaal Domein, zoeken we een tijdelijke Senior Backoffice medewerker, die ook de overgang van de midoffice naar de backoffice begeleidt.

Wat ga jij doen
Administratieve werkzaamheden:

  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor persoonsgebonden budgetten (pgb) en Zorg in Natura en het controleren van aangevraagde indicaties op proces.
  • Opstellen en verzenden van beschikkingen voor inwoners.
  • Verwerken van jeugdhulpvervoeraanvragen en -wijzigingen in de Smartwheels applicatie.
  • Verwerken van declaraties en berichtenverkeer van en naar zorgaanbieders.
  • Afhandelen van facturen en uitvoeren van mutaties in het systeem ZorgNed.
  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor Gehandicaptenparkeerkaarten.
  • Beheren van de administratiemailbox en beantwoorden van telefoontjes, zowel van MENS als van inwoners.
Financiële werkzaamheden:
  • Verwerken en controleren van alle financiële zaken rondom persoonsgebonden budgetten (pgb).
  • Verantwoordelijk voor de gegevensaanlevering aan het CAK ten behoeve van de Eigen Bijdrage.
  • Fiatteren van wekelijkse betalingen.
  • Ondersteunen bij de financiële jaarafsluiting.
  • Verwerken van financiële tegemoetkomingen in afstemming met inwoners en zorgaanbieders.
Seniortaken:
  • Begeleiden project overgang van midoffice naar backoffice.
  • Eerste aanspreekpunt voor collega’s en externen.
  • Tijdig signaleren en bespreken van knelpunten.
  • Verbeteren, optimaliseren en implementeren van werkprocessen binnen de backoffice.
  • Coördineren van een aantal jaarlijks terugkomende trajecten, zoals de productieverantwoording.
  • Actief volgen, afstemmen en oppakken van landelijke en regionale ontwikkelingen binnen het sociaal domein.
  • Opstellen van de jaarplanning voor de backoffice samen met collega’s.
  • Fungeren als sparringpartner voor collega’s bij complexe administratieve en financiële vraagstukken.
  • Behandelen van vragen en klachten over jeugdhulpvervoer, waarbij je een verbindende en stevige schakel bent tussen ouders/verzorgers en vervoerder.
  • Bij afwezigheid vervang je, voor een aantal taken, onze functioneel beheerder van ZorgNed.

Competenties

  • Proactief
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Politiek-bestuurlijk sensitief
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Communicatief vaardig
  • Denken in mogelijkheden

Functieschaal
Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Senior backoffice sociaal domein

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als backoffice medewerker op het gebied van WMO en Jeugd in de afgelopen 5 jaar
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de applicatie Zorgned
  • Aantoonbare werkervaring als Senior medewerker binnen een financiele of administratieve afdeling binnen een gemeente

Wensen voor de opdracht Senior backoffice sociaal domein

  • Een afgeronde opleiding op hbo niveau
  • Beschikbaar per 1 januari 2026
  • Aantoonbare werkervaring met het inwerken van collega’s binnen het sociaal domein van een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van veranderprocessen binnen administratieve afdelingen bij een gemeente

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Senior backoffice sociaal domein

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij De Bilt

Past jouw profiel bij de eisen van De Bilt? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan De Bilt
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van De Bilt, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx