Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers.
Ontwikkeling en organisatie
Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.
Toekomst en visie
Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.
Organisatie-indeling
De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.
Opdracht
Als meewerkend voorman/vrouw zorg je voor een stevig netwerk en het verkrijgen van een goede informatiepositie. Je maakt een plan van aanpak om met je collega's handhavers gestructureerd aan het werk te gaan en je verwerkt de resultaten van het team in een managementrapportage. In het uitvoerende werk gaat het in Voorschoten vooral over:
- Uitvoeren van controles bij overlastlocaties. In gesprek gaan met overlastgevers, waaronder jongeren;
- Toezicht houden op naleving van wetgeving in de openbare ruimte (waaronder APV, Wegenverkeerswet 1990, Wet milieubeheer, hondenbeleid en Drank- en horecawet);
- Toezicht houden op evenementen;
- Zelfstandig afhandelen van meldingen;
- Het zo nodig opmaken van een proces-verbaal of een bestuurlijke rapportage.
Profiel
Voor de functie van Senior handhaver openbare ruimte is het belangrijk dat je dienstverlenend bent door mee te denken met de bewoners, ondernemers en bezoekers. Je bent tactvol, doortastend en integer. Samenwerken in een team vind je prettig. Ook ben je in staat goed te functioneren in lastige en stressvolle situaties. Verder vind je het geen enkel probleem om ook ’s avonds en in het weekend te werken. Je bent fit en beschikt over een goede lichamelijke gezondheid. Ook ben je goed op de hoogte van de geldende wet- en regelgeving in de openbare ruimte en vertaal je deze makkelijk naar de praktijk. Naast inlevingsvermogen, verantwoordelijkheid en nauwkeurigheid blijkt uit jouw werkervaring dat je beschikt over MBO werk- en denkniveau. Tevens heb je kennis van de Engelse taal in woord en geschrift.
Ervaring en diploma's
Je hebt enige jaren ervaring met het handhavingsvakgebied en beschikt over een geldig BOA diploma, een HTV en bij voorkeur een DHW diploma. Ervaring met het systeem CityControl is een pré. Het is voor deze functie van belang dat je binnen het uur op je werkplek kunt zijn.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (indien nodig ook in de weekenden diensten draaien volgens rooster).
Eisen
- Beschikbaar per maandag 23 juni 2025 voor 36 uur per week voor de duur van de opdracht, inclusief eventuele verlengingsopties;
- In het bezit van een geldig BOA/HTV diploma;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als BOA binnen het domein openbare orde en veiligheid (duidelijk weergegeven in het cv);
Wensen
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als BOA/Handhaver;
- In het bezit van een geldig DHW diploma, benoem dit in het cv;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het handhaven op de overlast gevende jeugd en het samenwerken met belanghebbende partijen, benoem dit in het cv;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met CityControl, benoem waar dit is opgedaan;