Senior Helpdeskbeheerder

Waterschap Brabantse Delta

Sluit op: 11 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 78
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 december 2025
Eind datum: 1 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Senior Helpdeskbeheerder
Opdrachtgever: Waterschap Brabantse Delta
Locatie: Breda
Uren per week: 32-36
Periode: 7 maanden met optie tot verlenging
Startdatum: 1 dec 2025

Opdrachtgever
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West-Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd! Als waterschap dragen we bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. In Nederland zijn 21 waterschappen actief. Elk met een eigen gekozen bestuur. Alle belangrijke besluiten worden door het bestuur genomen.

Opdrachtomschrijving
De Senior IT Helpdeskbeheerder is verantwoordelijk voor het bieden van eerstelijns en tweedelijns ondersteuning aan eindgebruikers bij ICT-gerelateerde vragen en verstoringen. De functie fungeert als vraagbaak bij complexe problemen, begeleidt helpdeskmedewerkers, en draagt actief bij aan procesverbetering binnen de helpdesk. Een ondersteunende rol bij implementatie van servicemanagement principes is een pré. Daarnaast speelt de functie een verbindende rol tussen gebruikersondersteuning en het bredere IT-landschap, inclusief systeem- en netwerkbeheer. De Senior IT Helpdeskbeheerder levert input voor beleid, ontwikkelt gebruikershandleidingen en verzorgt instructies.

Werkzaamheden
De volgende werkzaamheden moeten uitgevoerd worden:

  • Verlenen van eerstelijns en tweedelijns ondersteuning bij ICT-problemen en vragen.
  • Communiceren met interne gebruikers en externe leveranciers.
  • Registratie in Topdesk.
  • Beoordelen en oplossen van complexe incidenten; escaleren indien nodig.
  • Documenteren van veelvoorkomende problemen en oplossingen; bijdragen aan de kennisbank.
  • Assisteren bij in- en uitdiensttreding van medewerkers.
  • Uitgifte, inname en registratie van digitale middelen.
  • Installeren, configureren en beheren van ICT-middelen (zoals laptops, telefoons, AV-apparatuur).
  • Toezien op naleving van beveiligingsbeleid en privacywetgeving.
  • Signaleren en implementeren van procesverbeteringen.
  • Input leveren voor beleid en bijdragen aan ontwikkeling van procedures.
  • Begeleiden van helpdeskmedewerkers.

Periode
De werkzaamheden worden uitgevoerd in de periode van 1 december 2025 t/m 30 juni 2026. Verlenging van de opdracht behoort tot de mogelijkheden (3x met 6 maanden).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Een relevante opleiding in ICT-Beheer en/of Service management
  • Ervaring op een multidisciplinaire helpdesk
  • Relevante certificering zoals ITIL, Agile Scrum en Microsoft
  • Klant- en resultaatgerichte mentaliteit
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden
  • Kandidaat dient uiterlijk per 1 december 2025 beschikbaar te zijn voor minstens 32 uur per week

Wensen

  • Ervaring binnen de overheid is een pré.
  • Een ondersteunende rol bij implementatie van servicemanagement principes is een pré.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx