Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.
Opdracht
- Afhandelen bijstandsaanvragen (inclusief nieuwe inburgeraars);
- Voeren van intake gesprekken voor diverse bijstandsregelingen;
- Geven van voorlichting;
- Handhaving uitkeringsverplichtingen;
- Uitvoeren onderzoeken naar recht, hoogte en duur van bijstandsaanvragen;
- Maken van rapporten en beschikkingen;
- Beheren caseload en monitoring voortgang;
- Signaleren mogelijke fraude;
- Uitvoeren van (periodieke) controles;
- Deelnemen aan multidisciplinaire casuïstiekoverleggen (sociaal domein);
Competenties
- Dienstverlenend;
- Kwaliteitsbewust;
- Nauwkeurig;
- Fraude-alert;
- Efficiënt rapporteren;
- Samenwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.
Eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als intaker bijstand, poortmedewerker of inkomensconsulent in de afgelopen 5 jaar. De werkzaamheden moeten de volgende onderdelen bevatten: onderzoeken, beoordelen en afhandelen van bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet;
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken voor bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet in de afgelopen 4 jaar;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite4Werk en Inkomen. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
- Fysieke aanwezigheid in het gemeentehuis in Veenendaal om de werkzaamheden uit te voeren. De werkdagen zijn tussen 8:30 en 17:00 uur;
- Een maximum uurtarief van € 77,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
Wensen
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Intaker of inkomensconsulent binnen een gemeente of uitvoeringsorganisatie in de afgelopen 8 jaar;
- Aantoonbare kennis van de participatiewet en aanverwante regelgeving. Benoem dit duidelijk in het CV;
- Maximaal 45 minuten reistijd woon-werkverkeer enkele reis richting gemeentehuis Veendaal;
- Aantoonbare kennis van Voorliggende Voorzieningen (Sociale Zekerheid). Benoem dit duidelijk in het CV;