Senior ro/ omgevingsjurist

Gemeente Leiden

Sluit op: 8 dec 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 12 januari 2026
Eind datum: 12 januari 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Aanleiding en context
De gemeente Leiderdorp staat voor diverse ruimtelijke uitdagingen, waaronder woningbouwopgaven, klimaatadaptatie, mobiliteit en de implementatie van de Omgevingswet. Binnen het team Ruimtelijke Ontwikkeling is behoefte aan een ervaren professional die zelfstandig kan opereren. De professional moet aan de slag in het programma TransformatieBaanderij en als adviseur in andere gebiedsontwikkelingen vanuit het omgevingsrecht.

Werkzaamheden
De kandidaat zal zich bezighouden met:

  • Begeleiden van ruimtelijke procedures en omgevingsplanwijzigingen
  • Adviseren over inzet van planologische instrumenten
  • Bijdragen aan het opstellen van omgevingsplannen voor deelgebieden
  • Opstellen van college- en raadsvoorstellen
  • Contact onderhouden met interne en externe stakeholders

Concrete projecten

  • Transformatie Baanderij naar gemengd wonen en werken
  • Verkenning herbestemming Bospoort – Noord
  • Ontwikkeling paviljoens Bospoort – Zuid
  • Bijspringen op procedurele vragen op nieuwe ontwikkelingen als principeverzoeken

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is geen ZZP’er
  • Uiterlijke startdatum op 12 januari 2025
  • Minimaal 5 jaar ervaring met planologische procedures
  • Minimaal 3 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie met het opstellen van beleidsstukken
  • Beschikt over actuele kennis van relevante wet- en regelgeving (waaronder de Omgevingswet)
  • Beschikt over aantoonbare vaardigheid in het gebruik van digitale hulpmiddelen, waaronder Microsoft Teams, Microsoft Word en een digitaal archiefsysteem (bijvoorbeeld JOIN)
  • Beschikt over aantoonbare ervaring met het opstellen van regels in het omgevingsplan

Wensen

  • De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. In het gesprek worden de volgende aspecten verwacht: samenwerkingsgericht, zelfstandigheid en persoonlijk leiderschap, interesse in politieke, ambtelijke en bestuurlijke sensitiviteit, proactief handelen, mondelinge sterke communicatieve vaardigheden, resultaatgericht
  • De aanbestedende dienst wenst in CV en Beantwoording Gunningscriteria de volgende aspecten terug te zien: afgeronde HBO-opleiding die aansluit bij het werkveld (zoals Rechten, Ruimtelijke Ordening of Milieukunde), aantoonbare ervaring met adviseren van bestuurlijke organen (wethouders, college van B&W, gemeenteraad), sterke schriftelijke communicatievaardigheden, voorbeeld van zelfstandig werken. CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10. Bij overschrijding worden alleen de toegestane pagina’s beoordeeld.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx