Specialist burgerlijke stand – gemeente nijkerk

BLNP

Sluit op: 11 mei 2025 om 11:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 19 mei 2025
Eind datum: 1 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Specialist Burgerlijke stand
In deze veelzijdige en verantwoordelijke functie werk je binnen verschillende domeinen van burgerzaken. Jouw takenpakket is breed en uitdagend, met de nadruk op de organisatie van de Burgerlijke Stand en Internationaal Privaatrecht (IPR). En je hebt kennis van de Basisregistratie Personen (BRP). Je zorgt ervoor dat alles soepel verloopt en bent samen met je backoffice collega’s het aanspreekpunt voor de balie en complexe casussen binnen de Burgerlijke Stand, IPR en BRP. Je leidt je collega’s verder op in de Burgerlijke Stand en IPR.

Subgroep opbouw
Binnen Burgerzaken willen we de komende maanden de subgroep Burgerlijke Stand opbouwen. Medewerkers doen al kennis en ervaring op, maar dit moet gedegen begeleid worden, zodat het ook geborgd is. In de komende maanden zal de Specialist de medewerkers verder opleiden tot het gewenste niveau en hen coachen in complexere casus. Het opleiden ‘on the job’ zal geborgd moeten worden doordat medewerkers modules van de opleiding afronden, door processen te beschrijven en vast te leggen en protocollen te ontwerpen voor de juiste kwaliteit. Na vertrek van de Specialist moet er een zelfstandige subgroep Burgerlijke Stand zijn die kennis en ervaring heeft met complexere casus, die weet waar ze kennis moet halen (kennisbank, ministerie) en die terug kan vallen op processen voor de uitvoering.

Hoofdtaken
- Werken als specialist Burgerlijke Stand
- Controleren van de mutaties van je collega’s
- Fungeren als aanspreekpunt en coach en opleider van je collega’s

Specifieke taken
- Specialist Burgerlijke Stand: je maakt (complexe) akten en latere vermeldingen op. Je bewaakt en verbetert de kwaliteit en toepasbaarheid van wet- en regelgeving op het gebied van de Burgerlijke stand en IPR.
- Advisering en controle: je adviseert collega’s bij complexe casussen van de Burgerlijke Stand en je voert kwaliteitscontroles uit met betrekking tot de verwerking van de akten Burgerlijke Stand.
- Fraudesignalering en documentcontrole: je beoordeelt de echtheid van buitenlandse brondocumenten.
- Kennisdeling: je begeleidt, coacht en ondersteunt collega’s bij de implementatie van nieuwe procedures en werkwijzen op het gebied van de Burgerlijke Stand.
- Je werkt samen met de BRP-specialist en beleidsmedewerker bij complexe mutaties in de BRP en bij de zelfevaluaties.

Wie zijn wij?
Nijkerk is een historische middelgrote gemeente, centraal gelegen tussen de roerige Randstad, de prachtige Veluwe en Gelderse Vallei! Dynamisch en volop in ontwikkeling. En dat betekent uitdagingen, want niet alles kan overal en altijd. In onze organisatie willen we dat jouw talenten tot uiting komen en dat jouw talent zich verder door kan ontwikkelen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding, minimaal MBO-4 niveau. Bij voorkeur heb je de module Burgerlijke Stand behaald.
  • Oog voor detail en kwaliteit en een proactieve en oplossingsgerichte instelling.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als Specialist Burgerlijke Stand en gedegen kennis van de wet- en regelgeving rondom de Burgerlijke Stand.
  • Ervaring met het beoordelen van brondocumenten en signaleren van fraude.
  • Goede communicatieve vaardigheden en een coachende manier van overdragen van kennis.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx