Wmo consulent

Gemeente Westerveld

Sluit op: 20 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 32
Provincies: Drenthe
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Werken voor Gemeente Westerveld betekent dat je terechtkomt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Wat ga je doen
Als consulent Sociaal Domein begeleid en beoordeel je meldingen op het gebied van het sociaal domein. Vanuit het gesprek met de klant beoordeel je de zorgbehoefte/hulpvraag en de mogelijkheden in deze specifieke situatie. Je doet hiervoor nader onderzoek, hebt overleg met betrokken instanties en maakt afspraken met de klant. De bevindingen en gemaakte afspraken leg je vast in een onderzoeksverslag en stem je na goedkeuring af met betrokkenen, zoals zorgaanbieders. In het kader van cliëntondersteuning treed je op als contactpersoon en voer je de regie van melding tot afhandeling.

Competenties

  • Je werkt zorgvuldig en hebt een goed analytisch vermogen;
  • Je hebt een klantgerichte instelling, toont initiatief en kunt je gemakkelijk aanpassen aan veranderende werkwijzen, werktijden, omgeving en gedragingen van anderen;
  • Je bent integer, besluitvaardig, omgevingsbewust en zorgt dat het te leveren product voldoet aan de gestelde eisen;
  • Je beschikt over overtuigingskracht, bent leergierig en hebt een heldere, prettige manier van communiceren zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar ook in teamverband pak jij je rol;
  • Je weet ook in stressvolle situaties het overzicht te behouden en hoge productiviteit te realiseren. Dit alles in combinatie met humor en het vermogen om te relativeren.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Hybride werken in overleg, minimaal 50% op kantoor aanwezig zijn

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als consulent wmo bij een gemeente;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting Social Work, SPH of MWD;
  • Kandidaat is minimaal 50% aanwezig op kantoor;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Wmo, Zvw en Wlz (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B (benoem dit expliciet in het cv);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als consulent WMO bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het Zaaksysteem én Aeolus software (benoem dit expliciet in het cv);

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx